10 gedachtes van klanten, die ze niet vertellen over je website!

Je website is een digitale levenslijn tussen jou als eigenaar en je klanten.

Het is een plek voor mensen om te ontdekken en een band te kweken met je merk. Wat we niet vaak realiseren is dat 90% van je klanten deze vorm van klantenbinding onbewust beleven. Je klanten denken zelden na over de keuzes die je maakt op je website. De klantperceptie over de bedrijfswebsite: Hij doet het gewoon! Zelfs als ze erover nadenken zullen ze waarschijnlijk niet de moeite nemen om je dit te vertellen. Dit is waarom we moeten afreizen naar het diepe onderbewuste van je website bezoekers. Hier zijn 10 gedachtes die je zou kunnen vinden.

1.“Ik ben onder de indruk van het professionele foto materiaal”

Neem eens een ​​kijkje op één van onze sites met de meeste traffic – De Soester Duinen. Het eerste wat je ziet is een hoogwaardige, professionele foto. Voordat je zelfs de kans krijgt om iets te lezen valt dit op.

2. “Ik zal je beter onthouden als je online en offline marketing consistent is”

De website van je bedrijf promoot meer dan je diensten en producten. Het promoot een krachtig visueel merk. Gebruik hetzelfde lettertype, kleurstelling en design elementen om klanten te helpen je merk, zowel online als offline, te herkennen.

3. “Van een verouderde bedrijfswebsite krijg ik minder zin om in je winkel te komen”

Niemand is onder de indruk van een website die het laatst is bijgewerkt in 2010. Twitter updates, wekelijkse blog posts of een recensie kunnen helpen om je website up-to-date te houden. Probeer wekelijkse specials en evenementen op je website te plaatsten zodat je verbinding blijft maken met de real-world. Net als je bedrijf is een website ook continu in beweging.

4. “Als de bedrijfswebsite moeilijk navigeert op mijn smartphone, zal ik hem niet snel delen met vrienden via sms of Whats-app”

Recente statistieken tonen aan dat mobiel internetgebruikers de vaste gebruikers inhalen in 2014! Dwing ze niet om te navigeren op een mobiele site met een te kleine tekst en ze als een gek laten scrollen. Als je site nog niet geoptimaliseerd is voor mobiel, kunnen wij je helpen.

5. “Als eigenaren niet reageren op online feedback, krijg ik het gevoel dat ze niets om de mening van klanten geven.

Gebruik je website om het gesprek met de klanten aan te gaan. Reageer op alle reacties en reviews, zowel positief als negatief. Hiermee toon je aan dat de mening van de klant word gewaardeerd.

6. “Ik volg een bedrijf alleen online, wanneer de website links heeft naar Twitter en Facebook”

De kans is groot dat klanten je bedrijf niet handmatig willen zoeken op social media netwerken. Maak het gemakkelijk om je bedrijf te volgen door het toevoegen van Twitter en Facebook op je website.

7. “Ik heb je website gebruikt om je adres te vinden!”

Eén van de belangrijkste reden waarom mensen je site bezoeken is het adres. Maak het eenvoudig om adresgegevens te vinden in bijvoorbeeld de vorm van Google Maps.

8. “Bedrijven met slechte websites plaats ik niet op mijn blog”

Bloggers linken graag naar je officiële site. Als je website niet professioneel oogt, bijgewerkt of mobiel vriendelijk is, verlies je de aandacht van de blogger!

9. “Als mensen niet op je website een reactie kunnen achterlaten, neem ik aan dat je niet sociaal bent”

We weten allemaal dat je bedrijfsmerk wordt versterkt wanneer je iets teruggeeft aan de gemeenschap. Ondersteun lokale boeren of draag bijvoorbeeld bij aan lokale evenementen. Het is allemaal onderdeel van een verantwoorde merkidentiteit. Geef je website bezoeker de mogelijkheid dit te delen op de website.

10. “Wanneer een bedrijf meer informatie deelt dan alleen over zijn diensten en producten, voel ik me veel meer aangetrokken tot het bedrijf”

Je website is de perfecte plek om een goed imago neer te zetten. Bied interessante feiten over de geschiedenis van je bedrijf, cultuur en identiteit. Breid de “Over Ons” pagina uit met links naar verhalen en deel je mening via social media.

Als er bij één van deze 10 gedachten een lampje gaat branden, is het tijd om de online strategie van je bedrijf bij te stellen. Nu is het jou beurt. Welke vragen hebben jouw klanten wel eens gesteld waarmee je andere bedrijfseigenaren kan helpen?


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-