7 tips voor een goede website (Deel 1/2)

Een website is jouw online visitekaartje. De eerste kennismaking start meestal bij jouw website en moet op dat moment de klant kunnen overtuigen. Een website kan verschillende doelen hebben. Je kunt bijvoorbeeld op een website producten of diensten aanbieden. Maar je kunt ook informatieve content delen van jouw bedrijf. Bijna elk bedrijf heeft wel een website, maar functioneert deze website wel zo goed als je denkt? Daarom geven we 7 tips die jouw website kunnen verbeteren. Dit doen we in drie delen. We beginnen met de basis. Hierin geven we jou tips waarmee je jouw doel kunt bepalen. Daarop volgt de indeling. Hier geven we tips over de uitstraling, navigatiestructuur en content van de website. ‘Last but not least’ bespreken we de inhoud van jouw website, om vervolgens een analyse te doen.

In dit blog behandelen we de basis. Lees hier de eerste drie tips waarmee je jouw website kunt verbeteren!

1. Bepaal wie je bent

Voordat je start met een website moet je weten waar je voor staat als bedrijf en wat je wilt betekenen voor jouw klanten. Hierbij is het belangrijk dat je dicht bij jezelf blijft. Ga bijvoorbeeld niet geforceerd grappige teksten proberen te schrijven, terwijl dit niet bij jezelf en jouw bedrijf past. Bepaal wat jouw boodschap is voor jouw doelgroep, hoe je huisstijl eruit ziet en op welke manier je wilt communiceren.

Zorg dat je de volgende punten helder hebt, voordat je uiteindelijk start. Een extra tip is om deze video te kijken van Simon Sinek.

2. Jouw doel bepalen met een website

Start je een website om bezoekers te informeren? Of juist om leads te genereren, te inspireren of amuseren? Voordat je gaat starten met het bouwen van een website, moet je een bepaald doel voor ogen hebben. Dit is namelijk bepalend voor de uitstraling en de inhoud van de website.

3. Doelgroep bepalen

Naast het bepalen van jouw doel met een website, moet je ook bepalen voor wie jouw website bedoeld is. Wanneer je dit helder hebt, kun je de website hierop afstemmen. De website voor een oudere doelgroep ziet er immers anders uit dan die voor jongeren. Dit geldt natuurlijk ook voor de indeling en inhoud van de website.

Een goede manier om je doelgroep te omschrijven is aan de hand van een buyer-persona. Een buyer-persona is een beschrijving van jouw doelgroep als echt persoon. Voor het opstellen van een buyer-persona kun je bijvoorbeeld beschrijven wat de achtergrond van deze persoon is, wat voor werk hij doet, hoe zijn thuissituatie eruit ziet, wat voor hobby’s hij heeft en welke media hij gebruikt.

Lees hier het tweede deel van het blog!


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Heb je interesse om met ons op reis te gaan?