• Skip to primary navigation
  • Skip to content

Uw Business Online

Boost your business

  • Groeikracht
  • Cases
  • Blog
  • Over ons
  • Vacatures 5
  • Contact
  • 030 700 97 63

7 concrete tips voor een goede website (deel 1/2)

3 december 2018 By admin

Blog

< Terug | Blog | 7 concrete tips voor een goede website (deel 1/2)

7 concrete tips voor een
goede website (deel 1/2)

Neem contact met ons op!

Weet jij wat het doel van jouw website is? Sowieso jouw online visitekaartje, want de eerste kennismaking start vaak bij jouw website en moet op dát moment de klant overtuigen. Maar een website kan verschillende doelen hebben. Je kunt bijvoorbeeld producten of diensten aanbieden, of informatieve content delen van jouw bedrijf. Bijna elk bedrijf heeft wel een website, maar functioneert deze website wel zo goed als je denkt?

Om jou op weg te helpen geven we zeven concrete tips die jouw website direct verbeteren. We beginnen met de basis en geven je concrete tips waarmee je jouw doel kunt bepalen. Daarna volgt de indeling, met tips over de uitstraling, navigatiestructuur en content van de website. Tot slot bespreken we de inhoud van jouw website, om vervolgens een analyse te doen.

In dit eerste blog behandelen we de basis. Lees hier de eerste drie tips waarmee je jouw website direct verbetert

 

1. Bepaal wie je bent

Voordat je start met een website, moet je weten waar je voor staat als bedrijf en wat je wilt betekenen voor jouw klanten. Wat is jouw identiteit? Het is belangrijk dat je dicht bij jezelf blijft. Ga bijvoorbeeld niet geforceerd grappige teksten proberen te schrijven, terwijl dit niet bij jezelf en jouw bedrijf past (en jouw klanten dus ook niet herkennen). Bepaal wat jouw boodschap is voor jouw doelgroep, hoe je huisstijl eruit ziet én op welke manier je wilt communiceren.

2. Bepaal jouw websitedoelen

Start je een website om bezoekers te informeren? Of juist om leads te genereren, te inspireren of amuseren? Voordat je start met het bouwen van een website, moet je een bepaald doel voor ogen hebben. Dat is namelijk bepalend voor de uitstraling én de inhoud van de website.

3. Bepaal jouw doelgroep

Naast het bepalen van jouw doel met de website, moet je ook bepalen voor wie jouw website bedoeld is. Wanneer je dit helder hebt, kun je de website hierop afstemmen. De website voor een oudere doelgroep ziet er immers anders uit dan die voor jongeren. En dat geldt natuurlijk ook voor de indeling en inhoud van de website.

Extra tip!

Een goede manier om jouw doelgroep te omschrijven, is aan de hand van een buyer persona: een beschrijving van jouw doelgroep als écht persoon. Voor het opstellen van een buyer persona beschrijf je bijvoorbeeld wat de achtergrond van deze persoon is, wat voor werk hij doet, hoe zijn thuissituatie eruit ziet, wat voor hobby’s hij heeft en welke media hij gebruikt. Heb je alles beschreven? Toets! Vraag bij twee á drie personen (die jij in gedachten had bij het opstellen van de buyer persona) na of zij zichzelf ook zo zouden omschrijven. Zo weet je zeker dat je een juiste doelgroepomschrijving te pakken hebt.

Zorg dat je de eerste drie punten helder hebt, voordat je uiteindelijk start. Een extra tip is om deze video te kijken van Simon Sinek. Is het onderzoek gedaan? Lees hier het tweede deel van het blog!

Laatste blogs

  • 7 concrete tips voor een goede website (deel 2/2)
  • 7 concrete tips voor een goede website (deel 1/2)
  • Hoe ontwikkel ik een unieke productpropositie?

Boost your business met UwBusinessOnline

Contact opnemen

Groei. Daar draait het om. Als full-service marketingbureau begrijpen we dat beter dan wie dan ook.

Menu

  • Home
  • Groeikracht
  • Cases
  • Blog
  • Over ons

Service

  • Support
  • Vacatures
  • Contact
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacyverklaring

Contact

Celsiusweg 5a
3752 LE Bunschoten Spakenburg

contact@uwbusinessonline.nl
030 700 97 63

© UwBusinessOnline

Filed Under: Blog Tagged With: Website

Previous Post: « Hoe ontwikkel ik een unieke productpropositie?
Next Post: 7 concrete tips voor een goede website (deel 2/2) »