Case Heinen & Hopman Installaties

Heinen & Hopman Installaties levert kwalitatieve, duurzame totaal-installaties voor particulieren en zakelijke klanten. In 2017 is Heinen & Hopman Installaties verder gegaan als zelfstandig bedrijf, nadat het tot die tijd een onderdeel was van zusterbedrijf Heinen & Hopman Engineering. Hierdoor kan het nieuwe bedrijf zich focussen op de regionale zakelijke en particuliere markt, waaraan het alle denkbare installatietechnische systemen levert. Om meerdere doelgroepen aan te spreken met één website, ontwikkelde Uw Business Online voor het nieuwe bedrijf een nieuwe website op basis van sterk concept en goede fotografie.

Pitch met concept en pay-off

Marloes Hop, Online Marketeer bij Heinen & Hopman: “Voor het nieuwe zelfstandige Heinen & Hopman Installaties hadden we een nieuwe website nodig. We wilden graag een moderne website, die ook de zakelijke markt zou aanspreken.” Bij Uw Business Online werd de kans aangegrepen om mee te doen aan de pitch voor deze website. Frank Hartog van Uw Business Online vertelt: “Heinen & Hopman is een bekend merk in de omgeving van Bunschoten-Spakenburg. Aan de hand van hun briefing hebben wij een pitch gedaan. Heinen & Hopman staat voor service, goede producten, maar het is ook een echt familiebedrijf met een hele collegiale sfeer. Het persoonlijke is heel belangrijk. Daarom verzonnen wij de nieuwe pay-off ‘Aangenaam voor elkaar’, in combinatie met het verhaal dat Heinen & Hopman Installaties levert, adviseert en zorgt. Deze drie beloftes laten wij conceptmatig terug komen in alle uitingen. De pay-off ‘Aangenaam voor elkaar’ laat zich op meerdere manieren uitleggen. De producten en service van Heinen & Hopman Installaties maken het leven van hun klanten aangenaam, maar vanwege hun collegialiteit maken ze ook onderling elkaar het leven aangenaam.”

Meerdere doelgroepen bedienen met één website

“Wij willen zowel de particuliere als de zakelijke klant aanspreken met één website,” vertelt Hop. “Natuurlijk is de website een belangrijke tool voor leadgeneratie. Daarnaast bouwen we met de website aan onze branding en aan onze positionering als expert op het gebied van installatietechniek voor complexe industriële installaties. Voor particulieren is het belangrijk dat ze zo makkelijk mogelijk contact kunnen opnemen voor onderhoud, een nieuwe CV-ketel, enzovoort. Onze keurmerken laten zien dat ze kunnen vertrouwen op onze vakkundigheid. De duidelijk zichtbare reviews van Klantenvertellen.nl zorgen voor transparantie en sociale bewijskracht.”

Belangrijke rol voor fotografie

De fotografie speelt een belangrijke rol in het combineren van de persoonlijke benadering van Heinen & Hopman Installaties en het aanspreken van de zakelijke markt. “Het tonen van de mensen achter Heinen & Hopman Installaties laat ons persoonlijke gezicht zien,” vertelt Hop. “De fotosessie verliep soepel, mede dankzij de ondersteuning van Uw Business Online. Zij hadden goede ideeën op basis van onze wensen. Uw Business Online maakte een fotografiebriefing, waardoor de fotograaf goed begreep wat we wilden. Dat was een stukje toegevoegde waarde van Uw Business Online.” Fotograaf Jan Erkelens verzorgde de fotografie. Erkelens: “Ik vond het vooral een hele toffe opdracht. De briefing vanuit Uw Business Online sprak mij erg aan, alles was tot in de puntjes beschreven. De foto’s hebben een stoer, rauw, industrieel randje. We hebben mooie dingen gedaan, zoals het schieten van foto’s van een rijdend busje. Dit zijn foto’s geworden met actie en beweging. De stoere sfeer is in de nabewerking ook goed uit de verf gekomen!”

Het kiezen van een website-bouwer

Marloes Hop vertelt over het ontstaan van de samenwerking: “Je kiest in een vroeg stadium een partner om je nieuwe website te bouwen. Wij hadden een goed gevoel bij Uw Business Online, omdat ze goed meedachten. Ze hadden van te voren al goed nagedacht over vragen als ‘wie is de doelgroep?’ en ‘hoe gaan we die benaderen?’.” Frank Hartog vertelt hoe hij terugkijkt op de pitch: “Wij hadden met onze pitch precies de kern van het verhaal van Heinen & Hopman Installaties gevangen.” Over het verloop van de samenwerking is Marloes Hop kort en duidelijk: “Ik kreeg snel antwoord op mijn vragen en ook nu lost Support snel kleine dingen op. We zijn erg tevreden met de uitstraling van de nieuwe website en de functionaliteiten die het biedt. Ik vind de samenwerking fijn!”

Bekijk hier de nieuwe website van Heinen & Hopman Installaties.

Zoek jij ook een bedrijf dat oog heeft voor jouw totale marketing? Neem even contact met ons op!

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-