Case Kooloos Zon & Huis

Kooloos Zon & Huis

Met Kooloos Zon & Huis uit Bunschoten ben je thuis in elk seizoen. Zij leveren alle producten op het gebied van Outdoor Living. Denk aan: zonwering, glaswanden, rolluiken, serres, terrasoverkappingen, veranda’s en garagedeuren. Kooloos is een echt familiebedrijf dat al 25 jaar zorgt voor maatwerk in wooncomfort. Christiaan Kooloos: “Onze samenwerking is in eerste instantie ontstaan uit het feit dat ik een nieuwe website zocht. Ik wilde Kooloos er tussenuit laten springen en onszelf onderscheiden van alle kiloknallers. Inmiddels is mijn samenwerking met Uw Business Online uitgegroeid naar een volledig marketingpakket.”

Op zoek naar een marketingbureau in Bunschoten dat onze taal spreekt

Christiaan Kooloos: “Marketing is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvoering, maar ik merkte dat wij hier de expertise niet voor in huis hadden en het ons simpelweg aan tijd ontbrak om onszelf hierin te verdiepen. Zodoende gingen wij op zoek naar een marketingbureau met kennis van zaken. Een bureau met de kwaliteit om ín de huid van de klant te kruipen, zodat men precies aanvoelt wat nodig is om onze marketing aan te sturen. Via de bedrijvenkring in Bunschoten-Spakenburg heb ik Frank Hartog van Uw Business Online ontmoet. Zij zijn voor ons de ideale partner en ik had direct het vertrouwen in hun kennis en kunde.”

Continuïteit in online als ook offline marketing

Maya Noordam: “Voor Kooloos Zon & Huis zijn wij als eerste begonnen met content marketing om zoveel mogelijk naamsbekendheid te genereren. Wij schrijven onder andere blogs, klantverhalen en versturen nieuwsbrieven. Naast online, geven wij ook advies over de offline marketing om zo eenduidig te communiceren. Deze combinatie versterkt elkaar. Christiaan is vaak druk op de winkelvloer en daarom hebben wij bijvoorbeeld een marketingkalender gemaakt: hier staan onder andere alle producten in die zij gedurende het jaar onder de aandacht willen brengen, plus onze bijbehorende planning. Zo weten wij van elkaar wat wij gaan doen en op welke manier. Dit zorgt voor continuïteit in de marketing, om het beste resultaat voor Kooloos te behalen.”

“Voor Kooloos Zon & Huis is het van belang dat zij goed gevonden worden door de consument én dat zij zichzelf onderscheiden. Daarom hebben wij een nieuwe propositie voor ze bedacht: ‘Thuis in elk seizoen’. Zo geven wij de mensen een gevoel mee, beleving bij de producten van Kooloos Zon & Huis en dit vormt de basis voor al onze marketingactiviteiten. Een volgende stap was het kijken naar de huidige middelen of deze nog overeenkomen met de nieuwe propositie. Het resultaat is een compleet vernieuwde website, passende bij het nieuwe concept. Wij blijven samen altijd kijken welke resultaten we behalen en hoe we een volgende stap kunnen maken.”

Meetbaar succes én resultaat!

Christiaan Kooloos: “Voor ons is de website van groot belang en daar komt ook online marketing bij kijken. Wij hebben nu een website die aantoonbaar meer omzet genereert. Uw Business Online meet de conversies, onze marketing wordt beter gestroomlijnd én helder naar buiten gebracht. Alles in onze eigen taal, want zij begrijpen deze. Wij werken allebei op dezelfde no-nonsense manier en dat is wat mij ook zo aanspreekt. Afspraak is afspraak en de kwaliteit is altijd top! In Uw Business Online heb ik de juiste partner gevonden, zij zijn eigenlijk mijn marketingafdeling op afstand. Onze marketingdoelstellingen worden gehaald en ik zie dat onze investering resulteert in positieve bedrijfsvoering.”

Bekijk hier de nieuwe website van Kooloos Zon & Huis. Benieuwd hoe jij de volgende stap kunt zetten met jouw bedrijf? Meld je dan aan voor een gratis inspiratie sessie t.w.v. €399,-!

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-