#NeverGiveUp

In 1983 ontwierp Kikuo Ibe een onverwoestbaar horloge: de G-SHOCK van Casio. Vandaag de dag is G-SHOCK het grootste horlogemerk op social media, wereldwijd. De stoere horloges zijn voor iedereen die nooit opgeeft.

OPDRACHT

In 2019 ontwikkelden we voor G-SHOCK een merkidentiteit waarin we hun global story vertaalden naar de Nederlandse markt met de pay-off CAN’T SHOCK A DUTCHMAN. Om het merk te ‘laden’ werkten en werken we samen met Nederlandse (extreme) sporters, muzikanten en influencers. G-SHOCK vroeg ons een strategie te ontwikkelen om nog meer te verbinden met jonge doelgroepen.

Dit is wat we doen.

Werkwijze

1.
Evalueren merkidentiteit

Stap 1 is het evalueren van de merkidentiteit. Voor het bouwen van een sterk merk is het noodzakelijk dat alles wat we doen ook 1,5 jaar na de start nog altijd 100% in lijn met het merk is. Vanuit die basis gaan we naar de volgende stap: de strategie.

2.
Marketingstrategie

Stap 2 We willen de bestaande doelgroepen, mannen tussen de 16 en 45 jaar, blijven inspireren. Een groep die extra aandacht krijgt is de jongste, van 16 tot 25 jaar. Daarvoor willen we een nieuw concept uitrollen, naast de toffe branding video’s die we structureel blijven maken met Nederlandse helden.

3.
Video

Stap 3 is het uitrollen van de G-SHOCK Ambassador Contest 2021, waarin we op zoek gaan naar de nieuwe G-SHOCK Ambassador in Nederland. Iedereen met een echt #NeverGiveUp verhaal en een passie voor G-SHOCK kan zijn verhaal insturen op een landingspagina. Natuurlijk blijven we ook verhalen filmen van Nederlandse helden die een leven leiden dat past bij #NeverGiveUp. Zo hebben we instrumenten in handen om onze strategische doelstellingen te behalen.

Awareness

Voor G-SHOCK is awareness essentieel. Daarom zetten we zoveel mogelijk middelen in om onder specifieke doelgroepen zichtbaar te zijn, online én offline. Door nu ook de Ambassador Contest op te zetten willen we de interactie met de doelgroepen optimaliseren. Dus naast alle gedetailleerde, langlopende videomarketingcampagnes en community management gaan we met de Ambassador Contest 2021 een stap verder in de interactie met onze fans.

“Het draait om het maken van de verbinding met je doelgroep. Ik wil een levende, actieve G-SHOCK-community.”

Bas Boersma
Social Media Manager bij G-SHOCK

Het verhaal van G-Shock

#NeverGiveUp – eindeloos doorgaan tot je bereikt wat je voor ogen hebt. Het verhaal van Bas Boersma – Social Media Manager bij G-SHOCK

Benieuwd wat UBO voor jou kan betekenen?

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63