Profield icoon blauw
Terug naar overzicht

PROFIELD

POWERED BY PROFESSIONALS

Op zoek naar een droombaan in de techniek? De technisch specialisten van Profield vinden hem voor je. Voor dit toffe bedrijf deden wij niet alleen de complete rebranding. Ook ontwikkelden wij de website en stelden en voerden een actieve recruitmentmarketingstrategie op én uit.

 

 

Profield-1

FOCUS OP KWALITEIT

Na de complete rebranding en het ontwikkelen van de website, was het tijd voor de volgende stap: kwaliteit. De focus moest vol op kwaliteit. Waarom? Profield wilt de beste kandidaten aantrekken én besparen op de kosten per sollicitatie. De vraag: kunnen jullie, UBO, een real-time dashboard maken waarmee we doormeten tot plaatsing? Dat kunnen wij.

REALTIME DASHBOARD

Hoe? Dat start bij het leggen van een stevig fundament. Dit doen wij door het huidige job marketingplan te verbeteren. We wedden niet meer op één paard, en verdelen het mediabudget over meerdere jobboards. Vervolgens bouwen we een real-time dashboard. Daarmee zien wij niet alleen het aantal sollicitaties. Maar ook waar het echt om draait: het aantal plaatsingen. Zo meten wij nu tot plaatsing door, wat effectieve data oplevert. Tot slot verbeteren we de website continu met zogeheten CRO-testen (Conversion Rate Optimization). Op basis van A/B-testen komen we te weten of specifieke, kleine, aanpassingen van invloed zijn op het conversiepercentage van de website.

 

KWALITEIT BOVEN KWANTITEIT

Kanaal A levert iedere maand 100 sollicitanten op, maar levert geen plaatsingen op. Kanaal B levert slechts 20 sollicitanten op, maar wél van dusdanige kwaliteit dat dit 2 plaatsingen oplevert. In de klassieke situatie krijgt kanaal A het meeste budget, want hiermee realiseert Profield veel sollicitaties. Maar in de nieuwe situatie gaat er meer budget naar kanaal B. Waarom? Vanwege de kwaliteit die zij leveren. Kwaliteit dus boven kwantiteit!

“We zaten eerst puur op conversie. Nu ligt de focus voor 100% op kwaliteit.”

Profield-3
Vastberaden

UBO ALS PARTNER

Tim – Marketing Manager @Profield vertelt: “UBO is écht een partner voor ons. Ze komen met nieuwe systemen en oplossingen die onze business verbeteren. We overleggen samen en als we het erover eens zijn gaan we het direct implementeren.”

Whitepaper-UBO-B2E-2022-voorkant

DOWNLOAD
WHITEPAPER

 

in 3 stappen naar kandidaten die jou vinden