CASE: POWERED BY PROFESSIONALS

Op zoek naar jouw droombaan in de techniek? De technisch specialisten van PROFIELD vinden hem voor je. Voor dit toffe bedrijf mochten wij hun complete rebranding doen, de website ontwikkelen en een actieve recruitmentmarketingstrategie opstellen en uitvoeren.

OPDRACHT

Nadat we PROFIELD hadden voorzien van een complete rebranding en website was het tijd voor de volgende stap: de focus moet vol op kwaliteit. Ze wilden de beste kandidaten aantrekken én besparen op de kosten per sollicitatie. En of we ook een real-time dashboard kunnen maken waarmee we kunnen doormeten tot plaatsing?

JA, DAT KUNNEN WIJ.

UNIEKE WERKWIJZE

1.
UPDATE STRATEGIE

Stap 1 is het leggen van een stevig fundament door het huidige job marketingplan te verbeteren. We wedden niet meer op één paard en verdelen het mediabudget over meerdere jobboards.

2.
REAL TIME DASHBOARD

Stap 2 is het bouwen van een real-time dashboard. Daarmee zien we niet alleen het aantal sollicitaties, maar dat waar het echt om draait: het aantal plaatsingen. Zo kunnen wij nu doormeten tot plaatsing wat zeer interessante data oplevert.

3.
CRO

Stap 3 is het continu verbeteren van de website met zogeheten CRO-testen (Conversion Rate Optimization). Op basis van A/B-testen komen we te weten of specifieke, kleine, aanpassingen van invloed zijn op het conversiepercentage van de website.

KWALITEIT BOVEN KWANTITEIT

Kanaal A kan iedere maand 100 sollicitanten opleveren maar geen plaatsingen opleveren. Kanaal B kan slechts 20 sollicitanten leveren maar wel van dusdanige kwaliteit dat dit 2 plaatsingen oplevert. In de klassieke situatie kreeg Kanaal A het meeste budget want ze realiseerde veel sollicitaties. In de nieuwe situatie gaat er meer budget naar kanaal B vanwege de kwaliteit die zij leveren. Kwaliteit boven kwantiteit!

We zaten eerst puur op conversie, nu ligt de focus voor 100% op kwaliteit.

“ We zaten eerst puur op conversie, nu ligt de focus voor 100% op kwaliteit. We hebben liever van de twintig sollicitaties tien goede, dan van de honderd sollicitaties vijf. De recruitment marketingconsultant van UBX helpt ons die slag te maken.” ”

Tim van Halteren
Marketing Manager Profield

UBO ALS PARTNER

Tim, Marketing Manager bij Profield vertelt: “UBO is echt een partner voor ons. Ze komen met nieuwe systemen en oplossingen die onze business verbeteren. We overleggen samen en als we het erover eens zijn gaan we het direct implementeren.”

Benieuwd wat UBO voor jou kan betekenen?

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63