Hoe adverteer ik als bedrijf op TikTok?

Marketing

We kunnen er niet meer omheen. TikTok behoort tot een van de grootste socialmediakanalen. Het gebruik is in het afgelopen jaar dan ook explosief gestegen. Nederland kent inmiddels al meer dan 1,7 miljoen gebruikers, waarvan sommigen meer dan één miljoen volgers hebben. Als advertentiekanaal is het nog vrij nieuw en maar weinig Nederlandse bedrijven mogen gebruikmaken van de advertentiemogelijkheden op TikTok. Wij zijn één van de eerste Nederlandse marketingbureaus die deze toegang wél hebben! Meer weten over wat TikTok jou als bedrijf kan bieden? Lees dan vooral verder.

Waarom adverteren op TikTok?

Het TikTok-gebruik steeg dit jaar ten opzichte van 2020 200 procent: van 281.000 dagelijkse gebruikers naar 836.000. Hiervan is maar liefst 30% tussen de 15 en 19 jaar. TikTok is een platform waar gebruikers zelf creatieve videocontent creëren. Via dit platform bereik je een groot aantal jongeren. Ideaal dus als je je richt op een jonge doelgroep! De app biedt hiervoor verschillende advertentieformats aan.

Soorten advertentievormen op TikTok

Via TikTok Ads Manager creëer je jouw advertenties. Deze manager ondersteunt verschillende advertentiedoelstellingen, zoals bijvoorbeeld verkeer naar een landingspagina. Met het online advertentieplatform van TikTok kan je als adverteerder zelf videomarketingcampagnes vormgeven, beheren en monitoren. De verschillende formats laten zien hoe jij jouw advertenties kan inzetten.

Branded Hashtag

Een zeer creatieve en interactieve advertentievorm is de Branded Hashtag. Dagelijks worden de gebruikers geïnspireerd met de hashtag challenge. Tiktokkers worden bij deze advertentievorm aangemoedigd om content te maken en te delen met de hashtag die gelinkt is aan jouw merk.

Brand Takeover Ads

De advertentievorm Brand Takeover Ads toont direct jouw advertentie aan de gebruikers zodra zij de app opstarten.

Brand Lenses

De advertentievorm Brand Lenses laat je je eigen 3D-objecten, gezichtsfilters en verglijkbare graphics ontwikkelen. Het gebruik hiervan promoot indirect jouw bedrijf.

In-Feed

De meest gebruikelijke advertentievorm is de In-Feed content. Gebruikers zien jouw video voorbijkomen tijdens het scrollen in hun For You-Page. Met een Call To Action weet jij je doelgroep hiermee direct aan te sporen tot actie.

Wil jij de voordelen van het adverteren op TikTok ervaren? Neem dan gerust contact met ons op. Ben je geïnteresseerd in Social Advertising op Instagram, Facebook, LinkedIn of Snapchat? Meld je dan aan voor de webinar ‘Maximaal resultaat op social media door Social Advertising’. Hierin vertelt Gesille, Social Advertising Specialist, je precies hoe jouw content bij de juiste doelgroep terechtkomt!

28
mei
Meld je aan voor de UBO kennissessie.

'Maximaal resultaat op social media door Social Advertising'

vrijdag 28 mei 2021 11:00
UW BUSINESS ONLINE
ONLINE

Meer blogs

Blijf top of mind met krachtige touchpoints!Zet de klantreis centraal, niet jouw bedrijfMerkidentiteit, dé basis voor effectief design

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63