ICT ondernemer, investeer zelf eens in communicatie!

Als ICT ondernemer ben je erg druk.

Je bedrijf managen, nieuwe innovaties bijhouden, offertes maken en zorgen dat je personeel op tijd bijgeschoold wordt. Je investeert veel in kennis van je mensen, zowel commercieel als technisch. En daar ben je trots op. Maar weten jouw (potentiële) klanten óók hoe het bedrijf zich ontwikkelt, welke kennis je in huis hebt en wat je toegevoegde waarde is? Nee? Zonde, want daar laat je veel kansen mee liggen!

Natuurlijk snap je het belang van communiceren met (potentiële) klanten. Daarom ben je druk bezig met het voeren van reclame, zoals een advertentie in kranten en magazines of sponsor zijn bij een sportvereniging. Maar welk ICT bedrijf doet dat niet?

Heb je wel eens overwogen om (potentiële) klanten te vertellen over jouw meerwaarde? Hoe jij ervoor zorgt dat zij zo efficiënt mogelijk kunnen werken met de juiste inzet van moderne technieken? Ieder ICT bedrijf heeft zijn eigen werkwijze en specialismes. Juist door die werkwijze en specialismes te communiceren gaan (potentiële) klanten veel meer het verschil zien tussen aanbieders van ICT.

Er zijn hier talloze middelen voor. Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbrieven, blogs, klantverhalen en social media. Het gaat echter niet zozeer om welk middel je inzet, maar op welke manier je dit doet. Zorg er voor dat je een begrijpelijk verhaal vertelt. Communiceer de oplossingen die je biedt en niet de ingewikkelde technieken die daarvoor nodig zijn. Ga daarnaast planmatig te werk. Zorg dat klanten op regelmatige basis van je horen.

Mocht je niet weten waar je moet beginnen of ben je bang dat de continuïteit in gevaar komt? Wees gerust, er zijn mensen die je hierbij kunnen helpen ????


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-