Is jouw bedrijf al vindbaar op Google Plus Local? 3 tips!

Je hebt misschien wel eens gezien dat, wanneer je zoekt op een bedrijf in Google Maps, je nu doorgestuurd wordt naar de Google Plus local pagina van dat bedrijf.

Google heeft het vinden van bedrijven aangepast: Google Plus speelt nu een veel belangrijkere rol!

De bedrijfspagina’s in Google Maps zijn omgezet naar lokale pagina’s op Google Plus, die veel meer sociale interactie hebben en meer mogelijkheden om jouw bedrijf goed te presenteren. Veel bedrijven maken nu nog geen gebruik van deze opties. In deze video geven ze een aantal bruikbare tips voor het optimaal gebruik van deze lokale pagina’s op Google Plus.

Google Plus pagina samenvoegen met je Google Plus local page

Even voor de duidelijkheid: ze hebben hier over twee verschillende dingen; Google Plus bedrijfspagina’s en lokale pagina’s. Een bedrijfspagina is je bedrijfsprofiel op Google Plus met je bedrijfsupdates, foto’s, Hangout-opties, enzovoorts. Je lokale pagina is te zien in Google Places, als iemand zoekt op een bedrijf in de buurt: je kunt er reviews achterlaten en inchecken via de app.

Voorheen stonden de bedrijfspagina en lokale pagina apart van elkaar en moesten ze dus ook apart gemanaged worden. Maar sinds een paar maanden kunnen ze volledig geïntegreerd worden. Zodra iemand op jouw bedrijfzoekt, vindt hij dan dus één Google Plus pagina, met een kaart, contactinformatie, reviews, jouw updates, foto’s enzovoorts. Google Plus heeft nu een local tablinks in de ‘sidebar’, waar je een overzicht krijgt van alle lokale bedrijven en waarbij je tegelijkertijd ziet wat vrienden je aanraden.

Tip 1: krijg zoveel mogelijk Zagat reviews.

Google heeft recentelijk Zagat gekocht, waarmee mensen je bedrijf makkelijk en snel kunnen reviewen en een score kunnen geven. Dit komt in de plaats van de oude 5-sterren rating op Google Places. Goed om te weten: je hebt 10 reviews nodig om deze nieuwe Zagat-functionaliteit te bemachtigen op je lokale pagina.

Het is met Zagat een stuk moeilijker om een ‘spam’ review te geven, omdat je in Google Plus ingelogd moet zijn om een review te doen. Namen en links staan dus bij de reviews. Deze Zagat reviews zijn meteen zichtbaar op de eerste pagina in een gewone Google search. Hoe meer en hoe hoger je score, hoe hoger je verschijnt in zoekresultaten. Het is dus erg belangrijk om goede scores te krijgen!

Tip 2: creëer een positief gesprek rondom je bedrijf op Google Plus Local

Als iemand jouw bedrijf noemt op Google Plus, een foto plaatst van jouw bedrijf , incheckt in jouw bedrijf, een review schrijft of score geeft, dan komt dat allemaal op jouw lokale pagina te staan. Hoe meer mensen over jouw spreken en jou taggen, hoe beter je pagina eruit komt te zien – en des te hoger je zult verschijnen in de Google search results.

Tip 3: Vul je beschrijving van het bedrijf volledig in

Op Google Places hadden bedrijven een limiet in de bedrijfsbeschrijving. Op je Google Plus Local bedrijfspagina kun je veel meer kwijt. Zorg ervoor dat je paginabeschrijving vol zit met woorden waar je graag op gevonden wilt worden. Verder is dit de ideale plek voor links naar je website en social media profielen.

Dit artikel is gebaseerd op een eerder verschenen artikel op frankwatching


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-