SEO – Maak van je website een verkoper!

Je bent als eigenaar altijd bezig om meer omzet te draaien.

Daarvoor heb je al actie ondernomen. Zo heb je al eens een website laten ontwikkelen, een geweldig menu en je hebt een fantastische ambiance gecreëerd. Ook heb je verschillende vormen van traditionele reclame toegepast om het mond-tot-mond effect te creëren.  Uit onderzoek is gebleken dat het internet veruit de meest geraadpleegde bron is om informatie te vinden over bedrijven. Je website is dus van cruciaal belang. Hoe zorg je ervoor dat je website een verkoper wordt? De onderstaande SEO tips gaan je daar bij helpen. Mocht je vragen hebben over één van deze tips, neem dan gerust contact op.

Search Engine Optimization (SEO)

Je wilt dat klanten je bedrijf weten te vinden. Digitaal werkt dit precies zo. Hoe krijg ik online bezoekers naar mijn website om ze vervolgens te converteren tot gast? SEO gaat over het verbeteren van de zichtbaarheid van je website op verschillende zoekmachines waaronder Google, Yahoo en Bing.

Een online bezoeker zoekt met bepaalde zoekwoorden in een zoekmachine. Vervolgens laat de zoekmachine de meest relevante zoekresultaten zien. Stel dat je een restaurant hebt in Amsterdam, zorg dan dat de woorden eten, restaurant, horeca in combinatie met Amsterdam steeds terugkomen. Dat is de basis van SEO.

Plaats up-to-date content

Zoals al vermeld in de vorige alinea is de content op je website een belangrijk onderdeel van SEO. Hoe meer inhoudelijke en relevante updates, des te waardevoller de zoekmachines en je online klanten jouw website vinden.

Er zijn verschillende type contact. Zo kan je bijvoorbeeld schrijven over aankomende evenementen, vergaderingen of bijvoorbeeld het nieuwe winter menu.

Bouw links

Links zijn een ander belangrijk onderdeel van SEO. Des te meer jouw website voorkomt op andere sites des te hogere ranking in Google. Plaats bijvoorbeeld links naar je website door het toevoegen van blog posts, artikelen of afbeeldingen op andere websites. Zorg er vervolgens voor dat deze content altijd een link bevat van je website.

Sociale Media

Vergeet niet om gebruik te maken van sociale media. Veel bedrijven gebruiken deze media alleen als reclame uiting en vervanger van de reclamefolder. In plaats van spammen is het beter om de conversatie aan te gaan. Deel bijvoorbeeld recepten van cocktails en gerechten of deel verhalen van klanten.

Concrete tips om online bezoekers om te turen tot klant

1. Bezoekers willen zien dat je up-to – date en actief bent. Daar begint het opbouwen van vertrouwen. Immers jouw bedrijf zelf staat ook niet stil.

2. Deel actuele foto’s van je eten en drinken. Mensen zijn erg visueel ingesteld en lezen niet graag tekst.

3. Zorg dat je antwoord geeft op de meest voorkomende vragen bij je online bezoekers.

4. Video’s zijn een belangrijk onderdeel geworden van websites om de verkoop te stimuleren. Dit kan net het laatste zetje zijn om je online bezoeker te overtuigen.

5. Vertel jouw persoonlijk verhaal. Elk bedrijf heeft een verhaal en mensen willen niet iets kopen van een bedrijf maar van mensen.

Je website kan verbazingwekkende dingen doen voor het succes van je bedrijf. Gebruik deze tips en neem voor vragen gerust contact op. Veel succes!


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-