Maak van jouw website
een leadmachine

Het is misschien wel de droom van iedere ondernemer: een website waar de leads als vanzelf binnenstromen! Dit gebeurt natuurlijk nooit vanzelf, maar er zijn zeker manieren om te zorgen dat jouw website als een leadmachine gaat werken. Is dit nu nog niet het geval? Dan zijn jouw marketingstrategie en website waarschijnlijk nog niet goed op elkaar aangesloten. Wij geven je graag enkele handvatten!

Maak jouw website het centrale punt binnen alle marketingactiviteiten

Vaak wordt het vernieuwen van de website gezien als een los project. Een project met een kop en een staart waar na de oplevering al vrij snel niemand meer naar omkijkt. Zonde! De belangrijkste reden dat een website niet genoeg leads genereert, is dat de marketing er omheen niet klopt. Denk bijvoorbeeld aan websites waar jaren geen nieuwe content op geplaatst wordt of pagina’s die verouderde informatie bevatten. Als je het goed doet, is de website dé plek waar conversie plaatsvindt. Zorg daarom dat jouw website leeft en het centrale middelpunt is binnen alle marketingactiviteiten. Dit betekent continu optimaliseren en vernieuwen. Zo blijf je relevant voor de doelgroep en ben je een flinke stap dichter bij jouw eigen leadmachine.

Conversie boven fancy designs

Voordat je een nieuwe website laat bouwen, is het belangrijk om eerst na te denken over het doel. Zie jij jouw website alleen als een visitekaartje? Een plek waar content samenkomt? Of moet het echt dé plek zijn waar conversie gerealiseerd wordt? Verschillende doelen, vragen om een verschillende inrichting. Laat je dus niet altijd leiden door een mooi design, maar bepaal welke functionaliteiten belangrijk zijn om jouw doel te realiseren. Dan volgt het design vanzelf.

Meten is weten

Een website is geen doel op zich. Het is een middel om je marketingstrategie succesvol te maken. En net als marketing is een website niet statisch, maar juist altijd in beweging. Daarom is het belangrijk om continu te blijven meten. Hoeveel conversie vindt er op de website plaats, welke pagina’s worden het meest bezocht en op welke pagina’s haken bezoekers direct af? Het is een cliché, maar meten is weten. Zo blijft je website in ontwikkeling en zorg je ervoor dat deze steeds beter gaat presteren.

Benieuwd hoe wij van jouw website een leadmachine maken? Neem dan contact met ons op.