Nieuwe ideeën voor marketing

Veel eigenaren maken gebruik van directe reclame en kortingen voor marketing.

Er zijn ook wat minder conventionele manieren om te bouwen aan je klantenbestand. Hier zijn vijf minder bekende manieren om nieuwe markten aanboren.

1. Vermarkt je recepten

Bij restaurants zijn de recepten de trots van je bedrijf. Draag ze naar buiten om een ​​nieuwe markt te bereiken.

Een recente ervaring bracht me aan het denken. Ik ken een bezorgservice gerund door een groep lokale boeren. Elke week sturen ze een verrassingspakket met daarin seizoen groenten en fruit. Onlangs hebben ze verschillende recepten toegevoegd bij elke levering met betrekking op de inhoud van het pakket. Dit is een fantastische kans voor een lokaal bedrijf. In plaats van de boeren het recept te laten maken, kan je dit namelijk laten doen door één van je chef-koks. In ruil daarvoor kan je vragen de naam van het bedrijf te laten opnemen in de titel van het recept.

Ook kan je recepten aanbieden bij een schrijver van een lokaal kookboek of start een blog waarin je verschillende recepten deelt. Daarnaast kan je lokale supermarkten en andere winkels benaderen om jouw gerechten (recepten) in hun winkel te verkopen.

2. Bied E-cadeaubonnen aan.

E-cadeaubonnen zijn er niet alleen voor grote bedrijven. Als lokaal bedrijf kan je prima e-geschenken inzetten als marketing middel om te profiteren van een geheel nieuwe markt. Via je website kun je deze e-cadeaubonnen aanbieden. Hiervoor zijn verschillende technologieën beschikbaar.

Het grote voordeel is dat je hiermee klanten kunt bereiken buiten je lokale omgeving. Niet veel lokale bedrijven doen dit. Hier liggen dus nog veel kansen.

3. Check-in apps

Meer consumenten maken gebruik van check-in apps om te laten weten waar ze op dat moment zijn. Zo maken bijvoorbeeld 33 miljoen mensen gebruik van Foursquare. Op deze manier zien alle volgers van jouw klant je bedrijfsnaam voorbijkomen. Deze app verbindt mensen in de buurt met jouw bedrijf.

4. Verjaardag e-mails

Ik krijg elk jaar een e-mail van T-Mobile op mijn verjaardag. Ze laten hiermee merken dat ik als klant speciaal ben. Het is verwonderlijk dat bedrijven dit vaak niet doen. Er zijn bedrijven die de klant wat aanbieden op het moment dat ze in de zaak zijn en jarig blijken te zijn. Op dit moment is de klant al in de zaak. Het is de uitdaging om mensen naar jouw bedrijf toe te krijgen.

5. Samenwerken

Dit item wordt al door veel bedrijven gebruikt als marketing middel, maar het wordt ook vaak over het hoofd gezien. Probeer eens nieuwe markt aan te boren door samen te werken met een ander bedrijf in je omgeving. Het kan van alles zijn, van kleding winkels, een lokale kunstgalerie tot en met een spa.

Voorbeelden:

  • “Het diner en een film” in combinatie met een lokaal theater;
  • Gasten krijgen korting bij het dichtstbijzijnde hotel;
  • Bundel je krachten met een lokaal goed doel;

De eerste stap om het aantrekken van meer klanten naar je bedrijf is een geweldige website. Uw Business Online biedt een geweldige website voor bedrijf en het is gemakkelijk te gebruiken en te updaten. Neem vandaag nog contact op!


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-