Ondernemer, gebruik je website als leadmachine

Waarschijnlijk deel je voor jouw bedrijf wel eens content op je website of via social media. Je schrijft bijvoorbeeld blogs en klantverhalen en verstuurt ook regelmatig een nieuwsbrief. Dit allemaal met als doel om bestaande klanten te informeren en om onder de aandacht van potentiële nieuwe klanten te komen. Iedere maand komen er dan ook diverse bezoekers op jouw website terecht. Tussen al deze bezoekers zullen er ook een aantal zijn die interessant zijn voor jouw bedrijf. Als je nu te weten zou kunnen komen wie dit precies zijn, veranderen deze bezoeken opeens in concrete leads. In dit blog leggen wij je uit hoe je leads kunt generen uit je websitebezoekers.

Herken je bezoekers
Bedrijven die jouw website bezoeken nemen niet altijd contact met je op, omdat de stap van het lezen van je blog naar het maken van een afspraak vaak nog te groot is. Toch heb je met jouw content hun interesse gewerkt. Het ideale moment om contact op te nemen. Met behulp van verschillende marketingtools is het niet alleen mogelijk om te zien wie er op de website is geweest, maar ook hoe vaak en op welke pagina’s. Waardevolle informatie die je goed kunt gebruiken tijdens je vervolgstappen.

Leads opvolgen
Wanneer je hebt achterhaald wie jouw website heeft bezocht, is het tijd voor de volgende stap: het opvolgen van de leads. Je weet nu wie je website heeft bezocht en in welke pagina’s je bezoeker geïnteresseerd is. Nu moeten de leads worden opgevolgd, zodat er uit je acties ook echt resultaten komen. Je kunt bijvoorbeeld een e-mail sturen of telefonisch contact opnemen. Je kunt ook kiezen voor een subtieler eerste, door bijvoorbeeld een uitnodiging voor een evenement of een kleine attentie te sturen. Een mooie aanleiding om vervolgens telefonisch weer op te volgen. Doordat je ook kan zien welke pagina’s iedere lead heeft bezocht, weet je waarop jij tijdens het gesprek de focus op moet richten. En doordat de lead al enigszins bekend is met jouw bedrijf, is er van koude acquisitie ook niet echt meer sprake.

Bestaande klanten
Het is daarnaast ook interessant om te onderzoeken hoe jouw bestaande klanten zich navigeren over de website. Hiermee kun je achterhalen of er kansen liggen voor het uitbreiden van jouw dienstenpakket of om meer soorten producten te verkopen.

Op deze manier kunnen websitebezoeken worden omgezet naar concrete leads en uiteindelijk naar mogelijke nieuwe klanten. Wil je meer informatie over het herkennen van je websitebezoeken, neem dan contact met ons op of meld je aan voor een gratis inspiratiesessie t.w.v. €399,-.


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-!