Ondernemer, verhoog je websiteconversie met liquid content!

Wanneer je als ondernemer tijdens een netwerkevenement of langs het voetbalveld met een potentiële klant praat, probeer je altijd in te spelen op de wensen en behoeften van deze persoon. Je probeert te peilen welke pijnpunten jouw gesprekpartner heeft, waar jij met jouw product of dienst een oplossing voor kunt bieden. Ben je bijvoorbeeld IT ondernemer, dan wil je weten in welke branche jouw lead werkzaam is. De zorg, het onderwijs en het MKB hebben allen verschillende IT uitdagingen. De volgende keer dat je hem spreekt, weet je met welke insteek je het gesprek moet voeren. En dat werkt, want gepersonaliseerde informatie is relevanter en herkenbaarder dan een algemeen verhaal. Maar wat nu als jouw website ook op deze manier leads meeneemt in een gepersonaliseerd verhaal? In dit blog leggen we uit hoe liquid content dit bereikt!

Liquid content
Met zogeheten liquid content laat je bepaalde delen van je website er voor de ene bezoeker anders uitzien dan voor de andere. Denk hierbij aan de slider, een lijst van populaire producten of een overzicht van arrangementen. Heb je bijvoorbeeld een kledingwebshop met een breed assortiment, dan kun je per bezoeker relevante producten aanbevelen op de homepage. Bezoeker A toont wellicht meer interesse in sportkleding, terwijl bezoeker B vaker op zoek is naar zakelijke kleding. Liquid content zorgt ervoor dat de website ze aanspreekt op hun persoonlijke behoeftes. Als je dit goed doet, verhoog je conversies én een krijg je een betere klantwaardering.

Liquid content inzetten
Er zijn verschillende tools om liquid content in te zetten. Hierin wordt relevante data en informatie over jouw websitebezoekers verzameld, geanalyseerd en uiteindelijk vertaald naar liquid content. De informatie die je hiermee hebt verzameld kun je bovendien ook inzetten bij het telefonisch of face-to-face opvolgen van de gegenereerde leads. Effectieve hulpmiddelen bij jouw reis naar meer omzet!

Ben je benieuwd of liquid content iets voor jouw bedrijf is? Of wil je hulp met het inzetten van liquid content? Neem dan gerust contact met ons op!


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-