Optimaliseer je klantcontact met marketing automation

Marketing - Strategie

Ben je bezig met New Business of met het upsellen van bestaande klanten? Vaak zien wij dan het klassieke probleem: de verhouding tussen marketing en sales. Sales vindt dat marketing weinig toevoegt en marketing krijgt geen goede input van sales. Dan is natuurlijk de vraag: hoe kunnen we deze twee succesvol op elkaar laten aansluiten? Een goed antwoord op die vraag is “strakke marketing automation”.

Waarom zou je marketing automation willen?

Marketing automation draait om het verzenden, controleren, volgen en melden van al je marketing en sales inspanningen. Denk aan gekoppelde geautomatiseerde acties na kliks op je advertenties en vervolgens op de website, downloads, e-mails die geopend worden, video’s die worden afgespeeld, telefonische opvolging, afspraken met sales etc. Het lijkt complex en eerlijk gezegd is het in de aanloopfase ook niet in een handomdraai gedaan. Maar zoals met veel dingen die aandacht vragen leidt het wel tot een superkrachtig instrument. Het resultaat? De meest relevante content voor de juiste persoon, op precies het goede kanaal en met de perfecte timing.

Van leadgeneratie tot omzetgroei

Het op de goede gok benaderen van potentiële klanten is vandaag de dag niet meer de manier om nieuwe klanten aan je te binden. Een gedegen strategie en gestructureerde flows zijn essentieel om leads te generen, op te voeden (nurturen) voor sales en om uiteindelijk omzetgroei te realiseren.
Dit is een voorbeeld van hoe een flow eruit zou kunnen zien:

  1. Je stuurt een uitnodiging om een stuk ‘powercontent’, bijvoorbeeld een whitepaper omtrent een bepaald onderwerp, te downloaden nadat je een lead als connectie hebt toegevoegd op LinkedIn.
  2. Een week later stuur je als follow-up een kort en ‘persoonlijk’ bedankje via de mail en nodig je alle mensen die de whitepaper hebben gedownload een uitnodiging voor een interessante webinar die aansluit bij het onderwerp uit de whitepaper.
  3. Ten slotte, wanneer mensen de webinar hebben bijgewoond, neemt sales telefonisch contact op om te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen op dit onderwerp.

En dat allemaal geautomatiseerd. Hoe? Bij UBO doen we dat met SharpSpring. Een compleet en krachtig marketing automation platform.

SharpSpring

Het all-in-one CRM-systeem SharpSpring is als het ware een Zwitsers zakmes voor marketeers. Alle onderdelen van marketing automation, van leadgeneratie en nurturing tot realtime monitoring en automatisering van terugkerende taken – SharpSpring faciliteert alles in deze overzichtelijke en eenvoudig te beheren tool.

Marketing automation is echter niet iets dat je één keer kunt ‘instellen en vergeten’. Hoe mooi de technologie ook is, de mensen achter iedere workflow en automation zijn fundamenteel voor het succes. Creëer een ervaring voor mensen – niet voor robots.

Ben je nieuwsgierig hoe wij dat doen? Schrijf je dan in voor mijn webinar op 26 maart.

23
april
Meld je aan voor de UBO kennissessie.

'Zo structureer je een succesvolle full-stack applicatie'

vrijdag 23 april 2021 11:00
UW BUSINESS ONLINE
ONLINE

Meer blogs

Blijf top of mind met krachtige touchpoints!Zet de klantreis centraal, niet jouw bedrijfMerkidentiteit, dé basis voor effectief design

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63