Opvallen in concurrerende markt

Identiteit

Wat maakt een merk een stérk merk? We kennen ze allemaal, bedrijven waarvan we de naam horen en meteen weten wat zij doen. Dat is wat je wil als ondernemer! Sterke merken hebben één ding gemeen: zij houden vast aan één duidelijke identiteit en vertellen dit verhaal steeds opnieuw. Opvallen in een concurrerende markt doe je niet door net als iedereen te roepen dat je de beste service levert, maar door jouw persoonlijke verhaal te vertellen. Dat is jouw identiteit.

Jouw identiteit: een oprecht verhaal

Jezelf zijn houd je het langst vol. Daarom is het belangrijk dat je een oprecht en onderscheidend verhaal vertelt; de kern van jouw ondernemerschap. Dat is wat je maakt tot wie je bent. En dat is ook het verhaal dat je vanuit je hart, vanuit je passie voor je vak vertelt. Het verhaal waarmee je mensen inspireert. Geen rare fratsen of hoogdravende relazen (tenzij dát natuurlijk jouw verhaal is). Door jouw identiteit vast te leggen maak je op een heldere manier aan de markt duidelijk waarom ze met jou zaken moeten doen én wat klanten van jou kunnen verwachten.

Vertaal jouw passie naar een krachtige commerciële boodschap

Om je identiteit te bepalen, ga je terug naar de basis: de passie waarmee jij je bedrijf begonnen bent. Draagt alles wat je doet nog steeds bij aan de doelen die je toen voor jezelf gesteld hebt? Wat maakt jouw bedrijf bijzonder? Wat doe je anders dan de concurrent? Het vastleggen van jouw identiteit geeft je de handvatten die je nodig hebt om te groeien en je te onderscheiden van de concurrent. Het helpt je als ondernemer om keuzes te maken. Wie ben ik, welke werkwijze past daarbij en wie is de ideale klant? De antwoorden op deze vragen vertaal je naar een krachtige commerciële boodschap. Een oprechte boodschap die ervoor zorgt dat je opvalt in een concurrerende markt.

Wil jij ook opvallen in een concurrerende markt? Wij helpen je graag om je identiteit vast te leggen in woord en beeld. Neem daarvoor contact met ons op

04
december
Meld je aan voor de UBO kennissessie.

'Een nieuwe kijk op B2B leadgeneratie'

vrijdag 04 december 2020 11:00
UW BUSINESS ONLINE
ONLINE

Meer blogs

Van klant naar ambassadeur als leadgeneratiestrategie5 touchpoints die jouw customer journey snel persoonlijk maken5 redenen om jouw customer journey in kaart te brengen

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63