Verhoog je omzet met content marketing!

In verschillende gesprekken met onze klanten komt naar voren dat ze het bezoekersaantal op de website willen verhogen, maar met een beperkt budget.

Content marketing is daar een ideaal voorbeeld van! Het is geen manier om eigen producten of diensten te promoten, maar een manier om als onderneming herkend te worden als deskundig op jouw gebied.

Activiteiten content marketing

‘’Content marketing omvat alle marketing tools die betrekking hebben op het creëren, distribueren en beheren van content (informatie), met als doel een relatie aan te gaan en/of te onderhouden met bestaande en/of potentiële klanten.’’

Je kan verschillende activiteiten verrichten om het gebruik van content marketing kleur te geven. In de afbeelding hieronder weergeven ziet u verschillende activiteiten die gebruikt kunnen worden:

content marketing

Veel van deze activiteiten zijn ideaal voor een beperkt budget en bij goed gebruik van deze activiteiten kan het zorgen voor meer activiteit op je website. Daarnaast is het goed voor het conversiepercentage van de website. Het conversiepercentage van een bedrijf dat aan Content marketing doet is 2,4 procent, bedrijven die het niet doen hebben een lager conversiepercentage van 0,6 procent. Conversie is de omzetting van bezoek aan een website tot een actie. Dit kan zijn een bestelling, betaling maar ook aanmelding voor een nieuwsbrief. Het verschilt per bedrijf wat het beste is voor een onderneming.

Het doel van content marketing

Wanneer je begint met content marketing moet je eerst het doel bepalen. Je staat direct in contact met je doelgroep en dan moet je wel de juiste boodschap overbrengen. Je biedt relevante content aan, met klantenbinding als gevolg. Klantenbinding is een voorbeeld van één van de vele doelen die content marketing heeft. De top 3 redenen is als volgt:

  1. Naamsbekendheid
  2. Klantenwerving
  3. Meer leads verzamelen

Met een relevante content strategie vertel je niet zelf hoe goed je bent, maar zullen anderen dat juist voor je doen. Jij toont en deelt jouw kennis waardoor anderen zich tot de onderneming aangetrokken voelen. Ieder bedrijf geeft een andere invulling aan content marketing, omdat er niet één goede manier is, maar meerdere juiste manieren om hiermee succesvol te zijn. Wil je ook succesvol zijn met content marketing? Neem dan contact met ons op!


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-