Vijf methodes om marketing toe te passen met een klein budget

Marketing budgetten staan bij bedrijven altijd onder druk.

Daarom is het belangrijk hier creatief mee om te gaan. Je bedrijf effectief promoten zonder dat het teveel kost is mogelijk. In dit blog behandel ik vijf manieren.

1 . Social Media en Bloggen

Eén van de meest krachtige manieren om direct te communiceren met je klanten is social media . Allereerst is het kosteneffectief en eenvoudig toe te passen. De grootste investering die je zal moeten doen is tijd. Wanneer je tijd tekort komt denk er dan eens over na om je personeel te betrekken bij het plaatsen van relevante content. Wanneer sociale media consequent wordt toegepast zal je zien dat zowel je personeel als klanten steeds meer en meer fan worden. Het gevolg van fan worden is dat mensen het helemaal niet erg vinden om te vertellen over jouw succes

Bloggen

Bloggen is een zeer effectieve manier om het verhaal achter je bedrijf te vertellen. Hier kan je uitleg geven waarom je kiest voor bepaalde materialen of waarom je een bepaald evenement organiseert. Gebruik bijvoorbeeld de kennis van je personeel over de producten die je verkoopt. Het zal je doen verbazen hoe veel impact een blog en social media kan hebben op je omzet.

2 . Google Places

Je hebt misschien wel eens gezien dat, wanneer je zoekt op een bedrijf in Google Maps, je nu doorgestuurd wordt naar de Google Plus local pagina van dat bedrijf. Google maakt gebruik van de zogenaamde mapping service. Dit stelt gebruikers in staat om snel bedrijven in hun lokale omgeving te vinden. Een dergelijk pagina opstellen doe je snel, gemakkelijk en is zeer budgetvriendelijk.

3 . Sponsor een lokaal event

Creëer een win-win situatie door een lokaal event te sponsoren. De organisator van het event is vaak op zoek naar bedrijven die hem daarbij helpen. Stel voor om hem te helpen de kosten te dekken en in ruil daarvoor je bedrijf te promoten. Je verhoogt hiermee de ‘gun’ factor van je bedrijf en je laat de bezoeker meteen kennismaken met je producten. Uiteraard brengt dit kosten met zich mee, maar dit werkt beter dan een lokale advertentie in de krant.

4 . Werk samen met een lokale partner

Samen werken met een partner is een geweldige manier om te profiteren van elkaars klanten. Het idee is hetzelfde als bij punt drie, zoek een win-win situatie.  Zoek bijvoorbeeld eens contact met bedrijven die dezelfde doelgroep hebben, maar die met een ander product bedienen.

5 . Lokale PR

Punt drie en vieren sluiten goed aan op deze laatste methode. Zorg ervoor dat je goede banden hebt met de lokale pers. Deze mensen staan namelijk in contact met een groot lokaal publiek waaronder vele potentiële klanten. Zorg ervoor dat de lokale pers op de hoogte is van wat je doet door persberichten te sturen.

Een klein budget betekent dus niet dat er weinig marketing mogelijkheden zijn. De impact van deze eenvoudige en kosteneffectieve methodes zal je doen verbazen. Heb je zelf nog meer ideeën bij kosteneffectieve marketing? Deel ons je succesverhaal!


Wil je maandelijks online marketingtips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Terug naar het overzicht

Background

Meld je aan voor een gratis inspiratiesessie op locatie t.w.v. €399,-