Vijf methodes voor marketingactiviteiten
met een laag budget

Marketing

Marketingbudgetten staan constant onder druk. Het is belangrijk dat kosten en baten in verhouding zijn maar dit kunnen we helaas niet altijd hard maken. Daarom is het belangrijk creatief om te gaan met marketingbudgetten. In dit blog behandelen we vijf manieren voor de inzet van marketingactiviteiten ondanks een laag budget.

1 . Social Media

Eén van de meest krachtige manieren om direct te communiceren met klanten is social media. Het is kosteneffectief en eenvoudig toe te passen. De investering zit ‘m vooral in de tijd die het kost. Bij tijdsgebrek is het verstandig personeel te betrekken. De consequente inzet van social media zorgt ervoor dat zowel personeel- als klanten “fan” zijn én blijven van jouw bedrijf. Deze “fans” vormen de community van jouw bedrijf. Op deze mensen kun je bouwen. Hier kan jij jouw commerciële boodschap aan zenden of schrijf een jouw fans inspireert.

2. Bloggen

Bloggen is een zeer effectieve manier om het verhaal achter je bedrijf te vertellen. Hierin geef je uitleg over jouw bedrijf of waarom je bijvoorbeeld een bepaald evenement organiseert. Gebruik de kennis van personeel over de producten die je verkoopt. Het zal je verbazen hoe veel impact een goede blog kan hebben op de omzet.

3 . Sponsor een lokaal event

Creëer een win-win situatie door een lokaal event te sponsoren. De organisator van het event is vaak op zoek naar bedrijven die hem daarbij helpen. Sponsor een evenement en promoot je bedrijf in ruil daarvoor. Je verhoogt hiermee de “gunfactor” van je bedrijf en laat de bezoeker meteen kennismaken met producten en diensten.

4 . Werk samen met een lokale partner

Samenwerken met een partner is een geweldige manier om te profiteren van elkaars klanten. Het idee is hetzelfde als bij punt drie: zoek een win-win situatie. Neem bijvoorbeeld eens contact op met bedrijven die dezelfde doelgroep hebben, maar een ander product aanbieden.

5 . Lokale PR

Punt drie en vier sluiten goed aan op deze laatste methode: zorg ervoor dat je een goede band hebt met de lokale pers. Deze mensen staan in contact met een groot lokaal publiek waaronder potentiële klanten. Betrek de lokale pers bij jouw onderneming door persberichten te sturen.

Een klein budget betekent dus niet direct dat er geen marketingmogelijkheden zijn. De impact is het meer dan waard! Samen met onze marketingspecialisten op zoek naar de beste manier om jouw budget effectief in te zetten? Neem vrijblijvend contact op en boost jouw business!

Benieuwd naar wat UBO voor jou kan betekenen?

aanbevolen
artikelen.